woensdag 12 maart 2014

je eigen groentetuin op 1m² - het plan in uitvoering

De tijd vliegt, het is al begin maart sedekke!
Na een weekje te gaan "loeieriken" in het zuiden van Spanje is het nog eens tijd voor een blogbericht. Een nieuw seizoen van noeste handenarbeid en wroeten in de grond breekt aan! Maar zoals ik al een paar maanden geleden zei, ga ik het me dit keer wat gemakkelijker maken en zal ik mijn groenten kweken in vierkantemetertuintjes. Althans, het boek belooft mij dat het gemakkelijker zal zijn ;)

Ondertussen heeft mijn paps een paar prachtexemplaren van bakken in elkaar getimmerd. En mijn wederhelft heeft het afgelopen weekend vrijwillig de schup ter hand genomen en de bakken gelijk in de grond gepoot. Het resultaat:


De bakken zijn gemaakt uit bankirai-hout. De planken sierden vroeger een of ander ongetwijfeld mooi terras maar krijgen nu een tweede leven als plantenbak.

En nu is het weer aan mij om er welriekende en bloeiende tuintjes van te maken. Liefst met een mooie grasboord erom heen. En dan wachten op de oogst. Goe plan!

1 opmerking: